19 juli 2013

Lunchwraps

Hallo lieve lezers,

Ik heb een lekker lunchrecept voor jullie, wraps !.
Ook heb ik een kostenberekening voor jullie gemaakt.































De ingrediënten voor 3 porties zijn:
Tortillawraps (6 stuks Lidl) = €1,19
Tomaten (3 stuks) = €0,32
Avocado 1,5 (p.s. 1,00 AH) = €1,50
Sla krop (Lidl) = €0,69
Roomkaas (lidl verse roomkaas) = €0,55
Totaal = €4,25 = €1,42 per portie van 2 wraps

Bij de lidl kun je avocado's kopen voor €0,89 per stuk. Dit scheelt in het totaalbedrag €0,16 en dus ongeveer 5 cent per dag. Helaas zijn die avocado's niet eetrijp. Ik had eetrijpe avocado's nodig voor dit recept. Wil je goedkoper uit zijn, dan moet je de avocado's eerder kopen en deze eerst laten rijpen op de fruitschaal.
De verse kruidenroomkaas was helaas op. Daarom had ik de naturel gehaald, hieraan een teentje knoflook à €0,01 teogevoegd en verse bieslook €0,99 per plantje waarvan ik ca. 10% heb gebruikt = €0,10.
Dit maakt mijn recept dus 11 cent duurder =  ongeveer 3 à 4 cent meer per portie.
Eet smakelijk!

Liefs,
Esmée


Geen opmerkingen:

Een reactie posten