29 december 2013

Goede voornemens: 2014


Hallo lieve lezers,

Bijna iedereen maakt ze wel aan het eind van het oude-, of begin van het nieuwe jaar. Goede voornemens.Zelf maak ik vaak voornemens die niet altijd even haalbaar zijn. Daarom bedenk ik voor aankomend jaar eens voornemens waarvan ik denk dat ze wél haalbaar zijn. Dus geen dingen als 3x per week sporten, alleen maar gezond eten en meer sparen.



 -Rustiger worden, en tevreden zijn met mezelf. Voor mij is dit ontzettend lastig omdat ik een laag zelfbeeld heb. Daar komt dan nog eens bovenop dat ik nogal perfectionistisch ben en een een beetje last heb van OCD. (als iemand tegenover mij iets aan het snijden is, en het zijn geen gelijke stukjes, dan kan ik mezelf opvreten van binnen) Relaxen dus.

 -Minder eten van bewerkte producten. Zelf tussendoortjes maken van natuurlijke producten. Minder geraffineerde (witte) suiker eten. Minder dierlijke vetten én wat minder glutenhoudende producten (brood is ontzettend lekker, maar niet heel gezond).

-Ik mag wat meer geld uitgeven aan mijn uiterlijk (beauty&kleding), maar minder aan decoratie voor mijn kamer. Ik heb al ontzettend veel leuke waxinelichtjes, vaasjes etc. Ik heb genoeg om een appartement mee te decoreren. Ik mag dus vaker een shoptripjes (naar Primark) voor mezelf plannen in 2014. Who's with me?


-Meer gebruik maken van mijn keukenapparaten: Vaker smoothies maken, sinaasappels uitpersen en vaker lekkere dingen bakken voor de mensen om mij heen (de gezonde ook voor mijzelf natuurlijk). Zo kan ik ook direct gebruik maken van mijn nieuwe minicupcake-caddy. De babybullet heb ik nog niet. Ik heb nu een goedkope mini blender. De shakebekers heb ik besteld op ebay. Ik hoop dat ik ze snel binnen krijg.


-Elke dag een artikel online plaatsen op deze blog. Ik wil dit aankomende jaar écht aan de slag met mijn blog en er hard aan werken. Ik heb het idee dat ik meer inspiratie heb dan ooit tevoren. Goed nieuws voor jullie dus.


-Mijn rijbewijs halen, en sparen voor een leuke scooter. Ik ben 20 jaar en heb nog steeds mijn rijbewijs niet. Wanneer ik weer een fulltime baan heb en een beetje gesettled ben, ga ik mij aanmelden voor rijlessen. Ik ben nu al bang voor de praktijklessen. Wish me luck.

Bedankt voor het lezen. Wat zijn jóuw goede voornemens voor 2014?

Liefs,
Esmée

2 opmerkingen:

  1. We hebben allemaal goede voornemens, omdat we vaak anderen zien die het beter hebben dan wij zelf. Terwijl het belangrijkste vaak is dat we eens moeten accepteren hoe we zijn. Er is geloof ik zo'n uitspraak " het gras is altijd groener bij de buren" of zo iets. Ofwel een ander heeft alles, ziet er beter uit ect... Denk dat belangrijkste is dat je bent zoals je bent en als jij je zelf accepteert heb je 100% meer uitstraling dan een ander. En als iemand dat niet accepteert is dat hun probleem.

    BeantwoordenVerwijderen