23 december 2013

Ik test: Glutenvrije brownies van Dambert nutrition

Hallo lieve lezers,

Vandaag test ik de glutenvrije brownies van het merk Dambert nutrition. Ik ken dit bedrijf (nog) niet, maar de brownies zagen er erg lekker uit. Ik kocht ze bij de Albert Heijn en heb er €2,49 voor betaald. Dat komt neer op €0,62 per stuk. Persoonlijk vind ik dat niet duur, mits ze lekker zijn natuurlijk.













Wanneer ik de verpakking open, komt er echt een chocoladegeur tegemoet. Een goed begin.
Als ik naar de ingrediënten kijk word ik iets minder blij. Een beetje het Zonnatura reclame gevoel. Allerlei conserveermiddelen, stabilisatoren en emulgatoren. Beetje jammer van een bedrijf wat zich richt op goede voeding. In plaats van tarwebloem wordt en in deze brownies rijstbloem gebruikt. Hier proef je helemaal niks van. Je merkt sowieso niet dat deze brownies glutenvrij zijn. Het is net alsof je een normale brownie eet, alleen dan een drogere variant. Dat is direct ook kritiek punt nummer twee. Brownies horen gewoon wat klef te zijn. Deze "brownies" zijn meer rechthoekige chocoladecakejes. Jammer.
Wat mij veel zorgen wekt is de hoeveelheid suiker, bijna één derde. Ook zit er bijna 14% verzadigde vetten in. De smaak van de brownie is goed. Maar wil je écht lekkere glutenvrije én een stuk gezondere brownies? Bak ze dan lekker zelf.

Heb jij weleens glutenvrije producten geprobeerd? Zo ja, hoe vond je dat?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten