24 januari 2014

Mijn food failweek

Hallo lieve lezers,

Vrijwel alle experimentjes die ik doe op het gebied van eten mislukken deze week.
Ik heb de avocadobrownies van undressed skeleton gemaakt. Deze hadden helaas geen fudge-achtige brownie textuur, maar een soort mousse achtige. Ik vond dat écht niet lekker.

Mijn poging tot een soort focaccia maken van volkoren speltmeel lukte ook niet van harte. Ik heb er uiteindelijk een soort knackebröd van weten te maken.

Ik heb geprobeerd om zelf mayonaise te maken. De staafmixer is erbij geweest. De mini blender, een garde en allerlei kommen en zelfs een lange opbergbus omdat ik niet zo'n staafmixbeker heb. Uiteindelijk is het me wel gelukt na 4 eieren te hebben "verspild". Mijn laatste dooier had ik in de blender gedaan, waarna ik het eerdere mislukte mengsel er langzaam aan heb toegevoegd.

Ik denk dat ik voor nu maar even stop met culinair zijn tot volgende week.
Gelukkig zijn er altijd mensen die vaker falen in koken dan ik. Zoek maar eens op "nailed it" op pinterest of google. Dan voel je je een topkok.


Hebben jullie ook weleens een culinaire misser?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten