19 februari 2014

Wishlist voor koken/bakken en food styling/fotografie

Hallo lieve lezers,

Zoals jullie misschien weten heb ik een diploma voor banketbakker, maar ik ben ook dol op koken. Mijn plan is om in de toekomst meer recepten online te plaatsen maar ook filmpjes daarvan. Buiten mijn wishlist voor keukenapparatuur heb ik nog meer wensen op het gebied van koken en bakken. Ik wil me ook bezig gaan houden met foodstyling en mooie foto's maken. Kijk je mee?

- Een mini foto studiootje om mijn baksels etc. mooi in te kunnen fotograferen. Natuurlijk heb ik eerst een goede camera nodig. Dat wordt even sparen.
- Om mooie foto's te maken heb je ook "props" nodig. Mooie stukken stof, servetten etc. De stofjes van Tilda vind ik ontzettend leuk. Een aantal mooie theedoeken zijn ook leuk. Verschillende materialen zijn ook handig. Linnen, hout, mooi papier van een goede hobbywinkel.

- Een quichevorm van 20-24 cm doorsnede met een uitneembare bodem. Hier heb ik al ontzettend veel lekkere ideeën voor!
- Deze heritage tulbandvorm vind ik heel mooi. Er zijn zoveel mooie tulbandvormen te krijgen.
- Maatschepjes/cups. Ik heb nu een klein setje plastic maatcups, maar deze zijn veeeeeel mooier.
- Een bakkwastje. Heel gek, deze heb ik nog niet. Ik schaf er meteen meer aan als ik naar de dille&kamille ga.
- Een panettone/angel/pandan bakvorm.
- Mini quiche vormpjes om individuele taartjes te maken.
- Een korstblender. Als je scones of quiche/taartdeeg gaat maken moet je de boter verdelen door de bloem. Dit kun je doen met een keukenmachine, maar ook met deze hakker/stamper zodat de boter niet verwarmd wordt door je handen.
- Een mooi setje maatlepeltjes. Deze zijn magnetisch. Handig, want zo raak je ze niet kwijt.

- Ik heb gek op tweedehands winkels. Ik ben op zoek naar allerlei losse antieke/vintage lepels, vorken, opscheplepels etc. als decoratie op foto's
- Een rechthoekige quichevorm staat al een tijdje op mijn wishlist.
- Scheppen voor bloem, suiker etc. handig wanneer je grote potten of bakken hebt met veelgebruikte ingrediënten.
- Een aantal mooie pollepels in verschillende groottes en houtsoorten. Ook om te gebruiken als decoratie op foto's.


- Prachtig wit servies. Allerlei verschillende randen staan zo leuk samen.
- Glaswerk. Potjes, karaffen, melkflessen en kleine flesjes.
- Deze karaf vind ik wel leuk!
- Nog meer wit servies. Ik krijg er nooit genoeg van.
- Een klein melk/roomkannetje.
- Verschillende groottes en houtsoorten snijplanken. Het liefst zo rustiek mogelijk.

- Een aantal delfts blauwe serviesstukken. De rode variant is ook erg mooi.
- Taartplateaus in verschillende groottes, glas en wit porselein.
- Mini ovenschaaltjes van le creuset. Leuk voor kleine hapjes en/of crème brulee.

Waarschijnlijk zullen er nog wel meer dingen op de lijst komen te staan. Ik ben echt dol op spullen voor in de keuken en alles wat met eten te maken heeft. Ik kan me ontzettend lang vermaken in kookwinkels en op de keuken afdeling van de ikea en andere warenhuizen.
Wat staat er op jouw wishlist?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten