18 maart 2014

Je huis decoreren per seizoen/feestdagen: Introductie

Hallo lieve lezers,

Ik kwam met een leuk nieuw idee. Wanneer ik ga verhuizen naar een appartementje ben ik van plan om mijn interieur heel basic en clean te hebben. Rond bepaalde feestdagen en seizoenen zal ik de decoraties van mijn interieur daarop aanpassen.
Enkele belangrijkste seizoenen/feestdagen die ik wil gebruiken om mijn huis te decoreren zijn: Valentijnsdag, Lente, Pasen, Herfst, Halloween, Winter en Kerst.


Welke decoraties kun je makkelijk veranderen/toevoegen aan je interieur?
-Kussentjes, dekbedovertrek & fleecedekentjes
-Waxinehouders, kaarsenplateaus & stompkaarsen
-Vlaggetjeslijn/banner aan de haard of onder een plank.
-Een krans op de voordeur (erg populair in Amerika)
-Tafelkleed, tafelloper & placemats
-Krijtbord of schilderij boven de eetafel/zijtafel
-Keukentextiel: hand- en theedoeken, keukenschort en pannenlappen

Voorlopig zal ik voor jullie leuke items van verschillende webshops verzamelen en deze per seizoen/feestdagen verwerken in een artikel.
In de toekomst lijkt het mij leuk om een hometour te doen wanneer ik mijn huis opnieuw gedecoreerd heb én hoe ik alles organiseer.

Enkele tips: 
-Wanneer je kussenhoesjes wilt verwisselen, zorg er dan voor dat alle verschillende kussenhoesjes hetzelfde formaat hebben zodat je niet ook allerlei verschillende binnenkussentjes hoeft te kopen. Je kunt ook heel leuk en makkelijk zelf kussenhoesjes maken. Wie weet plaats ik daar ooit wel een DIY van.
-Kijk ook eens op rommelmarkten en in kringloopwinkels. Soms kun je daar hele leuke items vinden voor een paar dubbeltjes tot een paar euro.
-Na de feestdagen zijn er vaak veel dingen over, sla dan al je decoraties in. Sla ook lege kransen in. Je kunt ze van groene oase kopen, maar duurzamer is om voor elk seizoen/feestdagen een stro-krans te kopen en te decoreren. Deze kun je erna in een plastic zak bewaren en het volgende jaar opnieuw gebruiken.
-Verzamel leuke decoratie ideeën op Pinterest.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten