21 maart 2014

Persoonlijke update: Ik kan nog steeds niet lopen

Hallo lieve lezers,

Inmiddels is het alweer vijf weken geleden dat ik van de trap viel. Ook heb ik al vijf ziekenhuisbezoekjes achter de rug. Eerst dachten we dat de pees in mijn voetzool beschadigd zou zijn. Wat erg vreemd was is dat mijn voet dik bleef en mijn huid paarskleurig was. Ik zal nu maar geen foto plaatsen van mijn voet aangezien dit er niet erg lekker uitziet.

Gisteren was mijn vijfde ziekenhuis bezoek, ditmaal bij de revalidatiearts. De arts constateerde dat het erg veel leek op CRPS, complex regionaal pijn syndroom.
Omdat ik nog erg veel pijn had kreeg ik extra pijnstillers.
Ik moet vier keer per dag twee stuks paracetamol 500mg slikken, 's middags 50mg tramadol en voor het slapen gaan 100mg tramadol. Ook moet ik viermaal daags een dmso crème op mijn voet smeren. Dit zou mijn huid minder gevoelig maken en de zwelling doen verminderen.
Door de tramadol ben ik erg duizelig en slap. Op krukken lopen wil nu niet zo goed meer waardoor ik vrijwel constant in mijn rolstoel zit.
Dit alles had ik echt niet verwacht van mijn val van de trap.
Ik hoop dat dit alles vlug minder wordt wanneer ik fysiotherapie krijg. Ik kan niet wachten tot ik weer kan lopen, rennen en dansen. Natuurlijk wil ik ook supergraag weer werken, fietsen en wandelen met mijn lieve huisgenootje.
Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat er de aankomende tijd (en de afgelopen paar weken) niet echt shoplogs, recepten etc. online komen. Ik doe wel heel erg mijn best om elke dag iets online te plaatsen. Wishlists vind ik leuk om te maken, maar ook inspirerende artikelen en tips.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten