12 mei 2014

Je bescheiden/netjes kleden

Hallo lieve lezers,

Ik weet niet of het woord "modesty" of "modest clothes" jullie iets zegt. Vrij vertaald naar het Nederlands, betekent het bescheiden of bescheiden kleden. Van origine komt dit vanuit het geloof. Het betekent dat je je bedekt kleed. Nu denk je dan al gauw aan soepjurken die heel hoog zijn gesloten en tot de enkels komen.


Gelukkig hoef je je niet te kleden als een lid van de Amish om je bescheiden te kleden. Op Pinterest ontdekte ik een heel scala aan ontzettend leuke outfits. Ik begrijp de filosofie hierachter ontzettend goed. Je wilt er leuk en vrouwelijk uitzien, maar geen diep uitgesneden tops of korte rokjes. Het toont dat je respect hebt voor jezelf en voor je omgeving. Je bescheiden kleden ziet er heel verzorgd en vrouwelijk uit, zonder ordinair te zijn. Ik wil jullie een aantal leuke outfits laten zien die ik ontdekt heb.

Zie, hartstikke leuk toch?

Bescheiden kleding bestaat niet alleen uit lange rokken, jeans/broeken mogen ook!

De tweede outfit komt van blogger Merrick, mijn nieuwe favoriete blog. Ze maakt en vermaakt haar eigen kleding en geeft goede tips voor het combineren van outfits. Ze ziet er altijd fashionable en netjes uit.
Andere leuke fashion bloggers zijn: Katie Marie, Audrey, Kara Muehlmann en Elle.

Maxi rokken en jurken zijn nu helemaal in. Schaf hier zeker een paar van aan als je graag deze filosofie wilt volgen. Heb je een leuke jurk gevonden die niet hoog genoeg gesloten is? draag er dan een hemdje onder. Ook leuk is een hemdje met een kantrand.
Het is vaak ook not done om je schouders te laten zien. Draag een leuke bolero of een jasje over je singlets. Rokken moeten een minimale lengte hebben tot net boven de knie. Vind je toch een leuke rok die iets korter is? draag er dan een onderrok onder met bijvoorbeeld een leuke kantrand, of draag er een dikke maillot of dekkende panty onder. Ga nooit korter dan halverwege je bovenbenen.
Mix lekker met printjes, en draag statement sieraden. Draag ook zeker laagjes om je huidige kleding bescheidener te maken.

Klik HIER voor een overzicht aan leuke bescheiden outfits op Pinterest. Klik HIER voor bescheiden badkleding (persoonlijk niet helemaal mijn ding, er zitten wel leuke tussen). Klik HIER voor mijn bord aan kleding inspiratie (let wel, ik pin ook andere outfits).

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en inspiratie op te doen. Mijn interesse hiernaar is gekomen door het kijken van The Duggars. Ik droeg mij tot ongeveer een jaar geleden een stukje bloter (meer decolleté en kortere rokjes dan halverwege de bovenbenen). Ik kreeg verkeerde aandacht van het andere geslacht, dat zie ik nu in. Sinds ik mij netter en meer bedekt kleed, voel ik mij beter in mijn vel. Ik vind dat iedereen lekker moet dragen wat hij/zij zelf wil. Ik vind dit gewoon erg leuk en ik begrijp de filosofie erachter. Je hoeft dit natuurlijk helemaal niks te vinden. Dat is ook prima.

Liefs,
Esmée

2 opmerkingen:

  1. Dat roze shirt met die parelketting is mooi! Ik draag me meestal ook wel "bescheiden", maar een kort broekje of laag uitgesneden blouse vind ik op z'n tijd ook zeker kunnen. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat je zeker gelijk hebt!
      Wanneer je een shortje draagt in de zomer zou ik die dan wel weer met een meer bedekte top dragen, zo ook met een lager uitgesneden top eventueel een singlet eronder en beneden meer bedekt. Lauren Conrad geef hier vaak wel een goed voorbeeld op.

      Verwijderen