6 december 2014

Gewoontes die ik niet in mijn systeem krijg



Hallo lieve lezers,

Over een aantal weekjes is het alweer 2015.
De meeste mensen (voornamelijk vrouwen) maken rond deze tijd een lijstje met goede voornemens. Ik ben hier zelf het gehele jaar door mee bezig. Ik bedenk voortdurend leuke en goede dingen waar ik echt meer mee wil doen. Toch lukt het mij vaak niet om die dingen in mijn systeem te krijgen. Ik deel met jullie mijn voornemens welke er altijd weer bij in schieten.

Omg 😍- Stofzuigen. Ik neem me altijd voor om minimaal éénmaal per week te stofzuigen. Met schaamte moet ik bekennen dat dit vaak maar eens per 3 weken gebeurt. Ik woon op een studentenkamertje en heb ontzettend veel spullen die over de vloer slingeren. Het kost mij eerst een kwartier om alle spullen en meubelstukken van de vloer te halen alvorens ik kan stofzuigen. Dit weerhoudt mij er daarom ontzettend vaak van om te gaan stofzuigen.
- De afwas doen. Nog zo één. Ik neem mij voor om telkens na een maaltijd mijn bord af te spoelen (en/of af te wassen). Nog een poging is om elke avond de afwas te doen voor ik ga slapen. Vaak vind ik zoveel leuke dingen op het internet dat ik mijn laatste energie nog nét kan gebruiken om mijn make-up te verwijderen en mijn tanden te poetsen.
- Regelmatiger blogposts schrijven. Helaas ontbreekt het mij nogal aan inspiratie en weet ik gewoonweg niet waar ik over moet schrijven. Mochten jullie ideeën hebben, laat het mij dan weten. Ook voor filmpjes!
- Op tijd naar bed gaan. Het zou voor mij het beste zijn om elke dag om 23.00 te gaan slapen en om half 8 op te staan. Zoals ik al eerder zei vind ik het internet schijnbaar ontzettend interessant wanneer het laat op de avond is. Meestal krijg ik dan ook inspiratie voor allerlei leuke projectjes wat ervoor zorgt dat het vaak één uur 's nachts is wanneer ik écht ga slapen.


- Grote diy projecten oppakken. Ik heb al jaren de ambitie om mijn zelfgemaakte spulletjes te gaan verkopen in een eigen webshop. Daarvoor moet ik natuurlijk wel aan de slag. Ook weerhoud ik mijzelf ervan om materialen te kopen en bijvoorbeeld mijn naaimachine erbij te pakken.
- Sporten... Ik heb het geprobeerd en het kort volgehouden, maar het is gewoon niks voor mij. Wel kies ik er vaker voor om te lopen i.p.v. te fietsen of zelfs het openbaar vervoer te pakken.
- Voor 2014 had ik het plan om zo clean mogelijk te eten. Dit is mij een aantal keren goed gelukt, maar door stressvolle periodes (o.a. half jaar gehandicapt zijn) val ik toch steeds weer terug in het makkelijke eetpatroon. Mijn oven is er na 2 jaar ook mee gestopt waardoor ik heel veel gerechten niet meer kan maken.

Voor 2015 ga ik denk ik geen goede voornemens opstellen. Ik heb namelijk niet echt concrete doelen opgesteld. Wél ben ik van plan om aan mijn mentale zelf te werken. Het is inmiddels bijna zeker dat ik ADD heb, en ik wil hier mee leren omgaan. Ik krijg er gelukkig hulp bij van een professional. Mijn enige doel voor 2015 is daarom: Met mezelf leren leven en proberen gelukkig te worden. Zodra het zijn vruchten afwerpt zal ik denk ik ook vaker bloggen, gezien ik daar momenteel niet veel trek in heb terwijl ik het wel erg leuk vind!

Liefs,
Esmée

2 opmerkingen:

  1. Haha hele bekende slechte gewoontes, al ben ik dit jaar wel eindelijk echt begonnen met mijn eigen webshop www.milouzzi.nl . Probeer het eerst klein aan te pakken en verkoop je zelfgemaakte dingen via facebook aan vriendinnen en familie, als die enthousiast zijn is het een goed idee om de sprong te wagen en een webshop te beginnen. Hopelijk heb je er iets aan ;)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je webshop ziet er erg leuk uit! Helaas mist de doelgroep voor mijn spulletjes op mijn facebook. Wie weet plaats ik binnenkort wel wat dingetjes op mijn blog en instagram om zo meer klandizie te vinden.

      Verwijderen